Darbouka workshop in Morocco

Experience the rhythm of this oriental percussion in the desert of Morocco

Location : Tamegroute

Dates : All year round

Duration : 3 days

Tariff : 225,00 €

Book now

Voir les témoignages

Detailed programme:
Darbouka is one of the main percussion instrument from the Arab world.
This workshop will let you experience an intense moment full of emotions, in places appropriated for soul freedom and creativity. Days and nights are cadenced by darboukas sounds.

Lessons are mainly held in the desert (Tinfou dunes also called the golden dunes) or within palm trees gardens (depending on the season). They are given by real musicians. The course includes 3 hours in the morning and 2 hours in the afternoon.

Place: Tamegroute is a small and quiet village located 18 km South of Zagora.

Dates: Workshops take place all year round (but the weather is too hot during the summer months…)

Duration: 3 days

Accommodation: Nights and dinner are held either in a welcoming local host-family or in tents, depending on the season.

Cost:
- 3 days course in the desert or within palm trees gardens: 225 €

These prices include:
- 15 hours tuition
- Tea breaks,
- Full board Accommodation (3 nights) in tents or outside, or home-stay (room to be shared with other participants)
- Membership fees


Good to know:
* Travel Tamegroute is a family business, originating from Berber and Touareg tribes. They offer a unique approach of authentic Morocco, almost intimate, and they will provide you local visits and excursions if you wish.
* The family can organise a transfer from Ouarzazate or from Marrakech
* This workshop can be longer than 3 days upon request.

The family also offer pottery workshop in Tamegroute and cooking with a berber family .

Témoignages

"Le voyage s'est très bien passé. Tarik est super ainsi que sa famille. Le stage de darbouka, tres bien aussi. La nuit dans le desert, superbe expérience.
Franchement, un sans faute!"

Anne Le 17/06/2019

"4 jours et 3 nuits pour un stage de darbouka dans ce petit village de Tamegroute à 8h00 de route de Marrakech et en retour, les paysages de l'Atlas à couper le souffle, l'accueil extraordinaire des berbères,( leur humour, leur simplicité) et de Tarik et de toute sa famille. Le désert est tout proche (nuit sous les étoiles au campement à vivre absolument, en musique!). Le travail des artisans potiers, la visite de la bibliothèque... En immersion totale et retour vers l'essentiel."

Odile Le 09/04/2019

"C'était un séjour exceptionnel en toute simplicité dans le partage, dans la découverte et dans la bonne humeur! Les cours de derbuka dans les palmeraies étaient plus qu'appréciables et m'ont beaucoup appris ! Une expérience que je recommande, j'en garderai de très bon souvenirs!! En pleine immersion aux portes du désert avec des hôtes authentiques et attachants! Des activités diverses proposées sur place vraiment à faire pour découvrir cette région et sa culture! Merci à la famille travel tamegroute et merci à Aliore pour ce séjour gravé à jamais dans ma mémoire."

Bruno Le 13/11/2018

"J'ai passé de très beaux moments à Tamegroute. Très bel accueil de Tarik, ainsi que d'Ali et d'Abdel au campement. Abdou, le prof de derbouka est également très sympathique et j'ai vraiment fait des progrès sur l'instrument en jouant ainsi beaucoup plusieurs jours d'affilée.
La visite de la casbah souterraine, de la bibliothèque et des poteries par Mamadou est intéressante. Sans oublier un petit tour au souk avec mes hôtes pour faire les courses et la randonnée en dromadaire avec le repas à Tinfu. Bref, très bon séjour, et avec un très bon rapport qualité-prix."

Michel Le 08/03/2018